ترندينغ

رابط رواية ليلة الفهد الفصل السادس 6 بقلم أمل محمود PDF

نحن في موقع ون ثمار رصدنا لكم خبر ،رواية ليلة الفهد الفصل السادس 6 بقلم أمل محمود ، ويمكنكم متابعة القراءة من خلال هذه المقالة

رواية ليلة الفهد الفصل السادس 6 بقلم أمل محمود

رواية ليلة الفهد البارت السادس

رواية ليلة الفهد الجزء السادس

ليلة الفهد

رواية ليلة الفهد الحلقة السادسة

صعدت الفتيات سريعاً تجنبا الفهد الذى اخذ يتساءل بالحاح عن ما يحدث لكن منه تداركت الامر وقالت انه فيديو لإحدى صديقتهم وصعدوا سريعاً الي الاعلى جلست الثلاث فتيات يتحدثون فقالت منه .ليله انا خايفه اووووي
استغربت ليله ولين فقالت لين باستغراب من ايه …
منه..عموو فهد شكله حب ليله شهقت ليله ولين في ان واحد .
ليله انتي اكيد اتجننتي يامنه
لين..انتي عبيطه يابت ده اكبر منها ب15سنه
دى بتقولو ياعموو …ده متجوزها بخطه احنا عاملينها انتي ناسيه….
منه..لا مش ناسيه بس انا زي كل اللي في البيت عارفين عمو فهد كويس وملاحظين التغير الكبير اللي حصل معاه ..عمو فهد عمره….
ماهتم بدخول او خروج حد حتي مراته اللي شايله اسمه لكن ليله اتجنن انها بس اتاخرت شويه بره…..عمره ما راح لحد اوضته نومه علشان يصالحه كل الناس حتى ماما بيرحوا لحد عنده….عمره ما استنى حد علي الاكل ولا اهتم بمين يقعد جنبه ومين مايقعدش ..علي فكره مش انا لوحدي اللي بقول كدا دا كل اللي في البيت بقوا متأكدين من ده حتى الخدم .
والاهم رانيا ..كانت ليله تسمع إلى حديث منه… بزهول وتتذكر قبلته لها وحديثه الناعم طوال الأيام التي مرت عليها في قصره ….
لين..طب وايه العمل ….ليله…. ليله انتبهت ليله لصوت لين فقالت..نعم
لين..انتي لازم تخلصي اللي جيتي عشانه وتمشي من هنا بسرعه…
ليله..انا كنت فكرت في فكره وكده عشان اخلص علي طول .
منه ولين. ايه هي
ليله..نسجلها ..في يوم اعصبها وانرفزها واكون معايا حاجه بسجل بيها وافضل اضغط عليها لحد ماتخرج عن شعورها وتقول كل حاجه عملتها….
منه..وهنعملها ازاي دي .
لين بتفكير هنستخدم عمو فهد
منه..ازاى
ليله..لا طبعا انا مستحيل استغله .
لين…مره واحده بس ياليله هو ده الحاجه الوحيده اللي هتخرج رانيا عن شعورها …
خليكي تخلصي وتمشي من هنا والا هتفضلي العمر كله مش عارفه تاخدي حقك سكتت ليله ثم قالت .عايزه ورقه وقلم .
منه ولين..ليه
ليله.هكتب تنازل لعمو فهد عن اي مستحقات ليا عشان مايبقاش خسر حاجه . وبالفعل
جلبت ورقه وقلم وقامت بكتابه تنازل رسمي منها لفهد ..
في الأسفل كان فهد يجلس مع كمال الذى يتحدث معه بشأن اخر صفقه
كمال ..فهد ….فهد
فهد…ها..ايه
كمال..بكلمك عشان الصفقه الحديد الجديدة ….
الصفقه دي لازم ناخدها
فهد…بثقه ماتقلقش
كمال..فريد النجار دافع كتير اووي تحت الطربيزه
فهد.. ماتقلقش يعمل إلى يعمله ده انا فهد المنياوي انت عارفني…
كمال..فهد الاقتصاد ولا فهد الدنجوان ولا فهد الجديد
فهد.. باستغراب وتساؤل فهد الجديد
كمال..ايوه فهد العاشق .
ابتسم فهد بحب عند تذكره ليله .فقال فهد طب تعالى ندخل تعالى….
عند الفتيات صرخت لين فجاءه وقالت هى الساعه كام .
منه…عشره ونص .
لين..ده معاد المسلسل التركي.
ليله…اوووف عليكي يا لين مش بتزهئي من المسلسلات دي.
لين.. لأ مش هبطل ..وتناولت جهاز التحكم عن بعض وأخذت تبحث عن المحطه الفضائيه التي يذاع عليها ولكن لن تجدها
منه..طب يلا ننزل نتفرج عليه تحت انا بشوفو كل يوم في الشاشه إلى في الليفنج .
قامت الفتيات سريعاً وخرجن بسرعه جنونيه فاصطدموا برانيا التى كانت تصعد لغرفتها
رانيا..بحقد ايه مش تفتحوا اتعميتوا
لين .. ببراءة سوري يا ابله
منه معلش ماخدناش بالنا منك ..
ليله هههههههههه اصلك مش باينه يا ابله رانيا .ثم ضحكوا الثلاثه في صوت واحد وتركوا رانيا تغلي من الغضب فدخلت غرفتها واغلقت الباب بعنف والتقتط الهاتف وقامت بالاتصال على والدتها ..
رانيا ..الوو يامامي
سهير..الو ياروح مامي عامله ايه التلات ارشانات دول هيموتوني ولا البت المفعوصه اخت ادم دي ده فهد عامل عشانها عمايل ..وسردت عليها كل ماحدث .
سهير… لأ كده بقت خطر كبير اووي علينا
رانيا انتي هتيجي امتى.
سهير لسه يا رانيا مش دلوقتي اخوكي مش مستجيب للعلاج خالص وهنا في المصحه بيقولو ان الهباب الي بيشموا ده اتمكن من الدم…
رانيا..بلا اهتمام خلصي يا مامي وتعالي نشوف حل للي بيحصل ده …انا مسافره بكره أمريكا اشوف حل لازم اخلف منه طفل بسرعه ….
سهير ..اوك ياروحي يلا باي
رانيا…باي اغلقت رانيا الهاتف وهي تتوعد لليله بغيظ وغضب
كان فهد وكمال يدلفون للداخل حين راوا الفتيات بنزلن السلم بضحك وهن يجرون بمرح فتعلقت اعين فهد بفتاته وهي تنزل الدرج بسرعه ترتدي تيشرت اصفر وبنطال من الجينز ابيض وحذاء رياضي تاركه لشعرها العنان فكان يتطاير خلفها بروعه اما كمال كان مسحور بهذا الفتاة الجميله التي يراها لاول مره بشعرها الاسمر القصير وعيونها السمراء الجريئه التي خطفت قلبه هبطت الفتيات ونزلن امام فهد وكمال فنظر كمال بإعجاب للين اما فهد التقط يد ليله وقال بلهفه وحب مش تنزلي براحه .
ليله..باحراج احنا اسفين عملنالك ازعاج بس لين عايزه تتفرج علي المسلسل والقناه دي مش شغال فوق
فهد..بعشق خالص انا خايف عليكي …..
وبعدين ده بيتك تعملي فيه اللي يعجبك .تاهت ليله فى عيون فهد التي تبعث لها برساله عشق واضجه .نظرت منه للين بمعني ارئيتي .
منه..طب يلا نتفرج علي المسلسل ذهب الجميع امام التلفاز فجلس فهد جنب ليله مش هتتفرجي معاهم .
ليله.. لأ ماليش في التركي انا ضغطي بيعلي قهقه فهد عاليا فزاد من جاذبيته التى تاهت بها ليله .
فهد بابتسامة ..يعني مش زي كل البنات معجبه بالرجاله الاتراك .
ليله . لأ وبعدين مش الاتراك بس الي حلوين في مصريين حلوين برضه .
فهد.بغضب ياسلام زي مين يعني …
ليله وهي تائهه في ملامح وجه الرجوليه فهتفت بلا واعى انت….
خطفت انفاس فهد وخفق قلبه بشده وهم بالانقضاض علي شفتيها ولكن صوت دخول حسن إلى الغرفه ذكره بوجود الجميع حوله فحاول تمالك نفسه بصعوبه ..
رائي حسن منه وهي تجلس تتابع مسلسل تركي باندماج شديد فجلس بجانبها وقال اول مره اعرف انك بتحبي التركي ..
نظرت له منه بلوم وانت تعرف ايه عني.اصلا نظر لها حسن بابتسامة فهو يعشقها منذ الصغر ولكن لم يصرح ولو مره وكان اخيه فهد علي علم بذلك وكم كان يستمتع بمراقبه حسن لمنه التى تكبر امامه يوم بعد يوم ..
حسن.. لأ انا اعرف حاجات كتير اووي والاهم انى عارف انك مخطوبه دلوقتي …
منه..نععععععم
حسن..اممممم مخطوبه دلوقتي ومامتك وافقت وكل حاجه هتبقي راسمى بعد النتيجة .
ابتلعت منه غصه مريره في حلقها
وقالت..ومين بقى العريس العريس
حسن..بكل فخر انا
منه بفرحه ..بجد يا حسن .
حسن بتفاجئ من رد فعلها هل هى الاخرى تعشقه
حسن …انتي مبسوطه
منه. احمم لا طبعا ..مين قالك كدا
حسن..انتي كدايه..
منه بكذب.. لأ طبعا ده انا حتى زعلانه من ماما انها وافقت علي كده .
حسن لابتمثلي والفرحه هتنط من عينك
منه…احممم لا..ووبس بقا الفاصل خلص .
كان كمال يجلس يراقب لين وهى تشاهد بحماس .
⚪🔵🔵🔵🟣🟣🟣🟤🟣🟣🟣🟣🟤🟫🟫🟫
في قصر فريد النجار كان يحلس ممسكا بهاتفه وهو يشاهد صور ليله للمره التى لا يعلم عددها ثواني وفتح حسابه الشخصي علي فيسبوك وتصفح حسابها الشخصي علم انها لم تقبل طلب الصداقه بعد…
تنهد بحراره وهو ينظر ثانيه الي صورتها بهيئتها الساحره ..
لازم اشوفك تاني واعرف انتي مين وعملتي فيا ايه …..
*************
في قصر المنياوي انتهى الجميع من مشاهدة التلفاز بعد إنتهاء المسلسل فهتفت لين الوقت اتاخر اووي انا لازم امشي دلوقتي ..
فانتهز كمال الفرصه وقال سريعاً انا مروح دلوقتي تغالي اوصلك ..
لين لا شكرا مش عايزه اتعبك..
منه استني يا لين هخلي حسن يوصلك بعد مايخلص المكالمه إلى معاه .
فقال كمال بأمر انا هوصلها انا مستني بره فرفع فهد حاجبه باندهاش وذهبت منه مع ليله لتوديع لين كان فهد يصعد الدرج وهو ينوي الذهاب الي غرفه ليله ينتظرها هناك وهو في الممر المؤدي لغرفه ليله خرجت رانيا من غرفتها فوجدته امامها .
رانيا ..فهد انت وحشتني اووي
فهد..تصبحي علي خير يا رانيا
لمحت رانيا ليله وهى تصعد السلم فالصقت شفاها علي شفاه فهد ولم تعط له فرصه
للرفض فسحبته معه للداخل بعدما تاكدت من رؤية ليله لهم في هذه الوضع .
كانت ليله تصعد للذهاب الى غرفتها بعد عودة لين لمنزلها وذهاب منه للنوم قرأت فهد وهو يحتضن رانيا ويقبلها ثم دخلوا معا الى غرفتها .
ذهبت ليله بغضب إلى غرفه منه وفتحته بغضب فانتضفت علي اثره منه قائله ..ايه في ايه ايه اللي حصل
ليله..بغضب هو دا اللي شكله حب ليله وأخذت تقلد صوت منه .. عمو فهد بيحبك يا ليله انا خايفه يا ليله …انا اعرفه اكتر منك يا ليله .والبيه مكمل غرامياته مع الست رانيا في الكوريدور مش صابر حتى يدخله اوضتهم
منه معقول
ليله..ايوه شايفهم بعيني والهانم زي ماتكون بتوصلي رساله وهي بتبصلي
منه .. طب اهدي اهدي وتعالي نامي زفرت ليله بغيظ ثم قالت انتي عارفه لو جبتي سيره الموضوع ده تاني هعمل فيكي ايه
منه.. لأ خلاص يلا ننام بقا.
تسطحت ليله بجانب منه وبعد تفكير طويل غفت عيناها في النوم ..
عند فهد يحتضن رانيا وهو يتخيلها ليله بهيئتها الساحره وشعرها الطويل الرائع …
فهد وهو يقبل رانيا ..وحشتيني اووي يا ليله .
اتسعت عين رانيا من الصدمه فهي لم تدرك ان الامر وصل معه إلى هذا الحد
بعد وقت نهض فهد وهو يشعر بالاستياء منه حاله ولكن الشعور الأغرب هو الشعور بالخيانة ناحيه ليله لم يشعر يوم بهكذا شعور علي الرغم من كم النساء التى لا يعرف عددهم الاتي عرفهن وه وه متزوج من رانيا …ياللهي أنه يشعر بالاختناق .ذهب الى غرفه ليله كي يشبع عينيه منها قبل النوم..فتح الباب لكن لم يجدها فزفر بغضب واتجه الي غرفة منه ففتح الباب بهدوء كى لايوقظهم واشبع عينيه من رؤيه معشوقته الصغيره ثم ذهب سريعاً الى جناحه واخد دش بارد واستلقي علي الفراشه وهو يفكر بفتاته الجميله…
في سيارة كمال كان يسترق النظر إلى هذه الجميله التي سحرته من اول لقاء
كمال.. احمم ..بس انا اول مره اشوفك
لين…بمرح ماهو طبيعي يعني انك ماتعرفش صاحبه بنت عم صاحبك
كمال…باحراج ..ااا….احمم انا بس كنت عايز اتكلم بدل السكوت دا
لين..امممم واضح انك مش بتحب الهدوء زيي .
بس انت ممكن تسألني اسمك ايه اقولك لين تقولي برجك ايه اقولك الحوت تقولي بتشجعي نادي ايه اقولك الاهلي وريال مدريد هتقولي في سنه كام اقولك خلصت تالته ثانوي ومرعوبه من النتيجة .
قهقه كمال علي خفه ظلها وروحها الجميلة..واستمرا في الحديث حتى وصلوا الي منزل لين نزبت من السيارة وتتبعها كمال بعينيه حتي اختفت فتنهد قائلا …كنت بتريق علي فهد شكلي هحصله انا كمان …..
في الصباح استيقظ فهد واغتسل وارتدي ثيابه علي عجل ونزل سريعاً لتناول الإفطار مع معشوقته الصغيره ..جلس علي الطاوله وهو يبحث عنها بعينيه فوجد منه تخرج من المطبخ فقال منه ليله فين .
منه..بجمود لسه ماصحتش .
فهد باستغراب من طريقتها ..طب ماتصحيها
رانيا…باستهزاء .اهدى يا فهد هى هتيجي
دلوقتي .نظرات لها منه بكره ولم تعلق بشئ اما فهد فقد علق نظره على درج السلم في إنتظار حبيبته .جلس الجميع لتناول الإفطار فقالت
وفاء… لفهد افطر يلا ياحبيبي ليله زمانها نازله دلوقتي
رانيا..بحقد ومين قالك انه مستنيها .قطع حديثها نزول ليله وعلي السلم وتهلل وجه فهد حين رآها كان ينتظر ان تنظر في وجهه وتهديه ابتسامتها الرائعة ولكنها لم تفعل قالت صباح الخير للجميع وهى تتجنب النظر إليه عقد فهد حاجبيه باستغراب لحاله الجمود التى هي عليها .ذهبت وجلست بجوراه بهدوء .
ولم تنبت ببنت شفه
فهد بحنان ظاهر ليله مالك
ليله دون النظر إليه .. الحمدلله
رانيا..سيبها ياحبيبي يمكن في حاجه مضيقاها أو..شافت حاجه ضايقتها .قالت الاخيره وهي تنظر لليله التي تبادلها نظرتها بكره وغضب….
منه بكره لرانيا رايحي نفسك يا ابله رانيا ليله مافيش حاجه مزعلاها ولا حد فارق معاها قالت الاخيره وهي تنظر ناحيه فهد احس فهد بأن ليله حدث معاها شئ زاعجها وان منه تعرف ما يحدث حاءت الخادمه وقالت في واحد بره عايز الإنسه ليله ..احتدت ملامح فهد بغضب وقال واحد مين دا
الخادمه بيقول اسمه شادي عندما نطقت الخادمه اسم شادي تهلل وجه ليله وصرخت بفرحه وهى تنتفض من علي الكرسي وتقول بصوت عالي من الفرحه العارمه شااااااادي وذهبت فكان صدره يعلو ويهبط من شده الغضب وهو يرى مقدار الفرحه التى ظهرت عليها عند نطق اسم هذا شادي..انتفض من علي كرسيه بحده ارعبت الجميع وذهب خلف الليله وهى ترهول الخارج ..خرجت ليله وجدت شادي يقف علي الباب فصرخت بفرحه وهي تجري عليه شادي .فتح لها شادي ذراعيه فرمت نفسها في احضانه فاحتضنها شادي بفرحه وحملها وهو يلف بها وهو رافعها للأعلى توقف علي صوت جحيمي غاضب ..ليييييييييله………..؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ليلة الفهد)

متابعينا الكرام الي هنا نكون قد وصلنا الي نهاية مقالنا رواية ليلة الفهد الفصل السادس 6 بقلم أمل محمود في حال كان هناك تعقيب او تعليق او استفسار لا تترد في ترك تعليق لدينا اسفل المقال او من خلال اتصل بنا

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى