ترندينغ

رابط رواية بطل روايتي الفصل الثاني 2 بقلم فونا PDF

نحن في موقع ون ثمار رصدنا لكم خبر ،رواية بطل روايتي الفصل الثاني 2 بقلم فونا ، ويمكنكم متابعة القراءة من خلال هذه المقالة

رواية بطل روايتي الفصل الثاني 2 بقلم فونا

رواية بطل روايتي البارت الثاني

رواية بطل روايتي الجزء الثاني

بطل روايتي

رواية بطل روايتي الحلقة الثانية

تاني يوم مصحتش بدري عشان مكنتش عندي شغل بس للاسف صوت الجرس صحاني
صحيت بالعافية بصيت في الساعة لقيتها ١٠
قومت ظبطت نفسي وفتحت الباب لقيت لولو
_صباح الخير
أبتسمت_صباح النور
أتكلمت بحماس_تيته بتقولك تعالي أفطري معانا بلييييز
أبتسمت_شكرا يا لولو بس…
مسكتني من ايدي_مفيش بس يلا يلا تعالي
بصيتلها بتوتر ولإيدها_مهو بصي مش مش هينفع…
_في ايه
بصينا لمصدر الصوت لقيته!
أتكلمت بحماس طفولي_تيته قالتلي اروحلها واجيبها تفطر معانا
بصلها بعدين بصلي اتوترت_معلش بقي مرة تاني عشان نازلة
أبتسم وبعدين بصلها_خلاص يا لولو هي مش فاضية تعالي أفطر معاكي أنا!
بصتلي بزعل طفولي وبصتله بغضب_لاء مش هفطر معاك أمشي روح شغلك
ودخلت شقتها بصلها بصدمة_شوف البت
كنت بضحك بصمت بصلي فجأة حاولت أكتم ضحكتي
_احم معلش لو هي بتزعجك كتير و…
قاطعته_مش مضايقة صدقني بالعكس مبسوطة جدا بوجودها بدل ما أنا لوحدي كده
أبتسم وبعدين اتكلم_معلش بقي عن اذنك
أبتسمت_أتفضل
مر الأسبوع بروتين يومي مفيش تغير غير اني قربت من لولو وطنط شوية وبقينا نروح عند بعض واكتشفت أنه اسمه چون
اسم لطيف وجميل ووو اتلمي يا مريم!
كنت قاعدة بخلص شغل علي اللاب توب
اه مهو اتصلح الحمدلله
كنت بشتغل اون لاين وفجأة لقيت حد بيصوت
جريت فتحت باب الشقة ولقيت باب شقتهم مفتوح والصويت من جوا دخلت بسرعه وأتكلمت بخضه_في ايه
لقيت طنط حاضنه لولو جامد وكان في راجل كبير وشاب جنبه
طنط صرخت_الحقيني يا بنتي عايز ياخد البت بالعافية
قربت منها_مين دول
_دول أهل أبوها!
أتكلم الراجل الكبير_انجزي يا سعاد وهاتي البت من غير شوشرة
قرب ومسك ايد لولو جامد فصرخت
مسكت ايده وشديتها بعنف_ايدك جنبك لتوحشك
بصلي من فوق لتحت_وأنتِ مين أنتِ كمان وبتدخلي ليه
سابني ولسه هيقرب منهم فوقفت قصاده_كلامك يبقي معايا أنا وبعدين جاي أنتَ والشملول ده
شاورت علي الشاب وكملت_جاي عايز تاخد البت بالعافيه ليه مفكر أنك عشان من أهل أبوها بقي ليك الحق أنك تاخدها!
بصلي بغل_البت دي بت أخويا وهتتربي معانا!!! وملكيش دخل
زقني جامد لدرجة أن ضهري اتخبط جامد في ترابيزة
قرب الشاب من لولو وقعد يشدها جامد بطريقة قذرة وطنط كانت بتصرخ
مكنتش عارفه أعمل وطبعاً مكنتش هعرف أقف قصادهم لوحدي
محستش بنفسي غير وأنا ماسكه فاظه وضربته علي دماغه بيها
ساب البنت جريت حضنت جدتها والشاب وقع علي الأرض والراجل الكبير أتصدم وبصلي بغل_ده أنتِ يومك أسود
قرب مني جامد ومسكني من شعري وشدني جامد لدرجة حسيت أن شعري اتقطع!
سابت طنط لولو وأتكلمت بسرعه_كلمي چون بسرعة يا لولو بسرعة
البنت جريت علي الاوضه بسرعه وطنط كانت بتحاول تبعده عني
فجأة لقينا صوت متعصب_ايه اللي بيحصل هنا
بصينا لقيته چون وهنا بدأت عيوني تسود لغاية ما فقدت الوعي!!!
عند چون”
كنت في الشركة بشتغل وفجأة لقيت راجل كبير ساكن في البيت بتاعنا بيرن عليا
_ألو
_أيوة يا چون يا ابني ألحق يا ابني في صوت صويت طالع من شقتكم
مش عارف إزاي في خلال ربع ساعة كنت هناك نظراً لبعد الشركة عن بيتي
كنت سايق بسرعة جدا
أول ما طلعت لقيت أخو جوز أختي الله يرحمهم كان ماسك مريم من شعرها
هنا زعقت بغضب شديد_ايه اللي بيحصل هنا
لقيت مريم بتبصلي وفجأة اغمي عليها
جريت مسكت ايده وشديتها بعنف من شعرها
وقعت علي الأرض أمي جريت عليها وأنا بصيتله بغضب
اتعصبت وضربته في دماغه_ايه اللي أنتَ عملته ده أنتَ أتجننت
بصلي بغضب_أنا جاي باحترام أخد البت معايا بس هي اللي اتدخلت تستحمل
مسكته من هدومه جامد_وربنا لو ما مشيت دلوقتي لأكون منيمك في السجن يا روح ماما
كمل بصوت عالي جدا_أطلع برا مش عايز أشوف وشكم تاني
خرجو بسرعة وهما خايفين كنت متعصب جدا فوقت علي صوت أمي وهي بتحاول تفوق مريم
جريت عليها شلتها وحطيتها علي كنبة
دخلت بسرعة أوضتي أجيب برفان افوقها
بالفعل كانت بتفوق
عند مريم”
بدأت أفتح عيني بتعب كان عندي صداع جامد ودماغي وجعاني أوي
فتحت عيني لقيت چون قدامي وطنط جنبه
كان باصصلي بقلق_أنتِ كويسة
غمضت عيني بتعب_دماغي وجعاني أوي
طنط قربت مني وطبطبت علي راسي بحنان_حقك علي عيني حقك عليا أنا أسفه بجد
فتحت عيني بحاول استوعب اللي حصل وفجأة برقت وأتكلمت بصدمة_لولو
مسكت ايدي بحنان_متخافيش هي كويسة
اتنهدت براحة وبصيت عليه لقيته باصصلي بحزن وعينه حمرا أوي
حاولت أقوم_أنا لازم أمشي دلوقتي
طنط مسكت فيا_لاء طبعاً مش هسيبك تمشي وأنتِ كده
قومت من مكاني_معلش هيبقي مرتاحه أكتر في البيت
حضنتني فجأة_مش عارفه يا مريم من غيرك كنت هعمل ايه تاني مرة تساعدي لولو بجد أنا مش عارفة أقولك ايه
بادلتها الحضن وطبطبت علي ضهرها بحنان_ربنا يخليهالكم
بعدت عنها وبصتله
_مش عارف أقولك ايه بجد وأنتِ لتاني مرة تتأذى بسببي
أبتسمت بتعب_يا عم متقولش كده أكيد كان لازم أساعد واللي حصل حصل الحمدلله
ودعتهم ومشيت بهدوء
دخلت البيت بتعب راسي كانت وجعاني أوي خدت برشام صداع ودخلت أخدت دش لبست لبس مريح ودخلت نمت
مر شهر قربت منهم جداً وطنط عوضتني عن ماما الله يرحمها ولولو كانت حاجة لطيفة جداً في حياتنا وهو…هو كان أخ فاضل ومحترم وجميل ووو وأخ فاضل يا مريم ها أخ فاضل….
عملت آيس كوفي وطلعت البلكونه حطيته علي السور وكنت بحط ماية للورد
_بتشربي ايه
لفيت لقيته واقف ومبتسم
خدت الكُباية وشربت_بشرب آيس كوفي أعملك
_هاتي أدوق
=لاء طبعاً بقرف
بصلي برفعة حاجب_طب تمام
مسك فونه وبص فيه اتقمص ده ولا ايه!
لقيت الفون بتاعي بيرن سبت الآيس كوفي ودخلت أشوف الفون
لقيته هو اللي بيرن ايه العبط ده!
طلعت لقيته واخد الكُوباية وبيشرب بتلذذ
بصيتله بقرف_خليهولك بقي عشان مش هاخده
أبتسم باستفزاز_يا سلام ده عز الطلب
ضحكت بقلة حيلة ولقيت الفون بيرن بصيت لقيت رقم غريب
_انسه مريم
=مين
_أنا يوسف
=يوسف مين
نظراً لأن الصوت بتاع الفون كان عالي فسمعني وفجأة لقيته برقلي وو يا ماما هياكلني ولا ايه
_اللي قابلتك في الكافيه انهاردة أنا خدت رقمك من مارينا
=مارينا قولتلي ممم عايز ايه طب
_احم هو ممكن نتقابل
بصيت قدامي لقيته ساب المج علي السور وبصلي بترقب!
اتوترت_ليه
_مريم هو في حد في حياتك
وهوب عم الصمت علي كله
أتصدمت واللي قدامي بصلي بصدمة برضو
_ااا أنا لازم أقفل دلوقتي سلام!
قفلت بسرعة و حرفيا وشي قلب طماطم
_مردتيش علي سؤاله ليه
اتوترت_عادي مم مش حابه أرد
بصلي في عيني_ليه هو في حد في حياتك
كنت ببصله وقلبي بيدق جامد مردتش عليه ودخلت بهدوء_عن إذنك

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بطل روايتي)

متابعينا الكرام الي هنا نكون قد وصلنا الي نهاية مقالنا رواية بطل روايتي الفصل الثاني 2 بقلم فونا في حال كان هناك تعقيب او تعليق او استفسار لا تترد في ترك تعليق لدينا اسفل المقال او من خلال اتصل بنا

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى